jueves, 25 de abril de 2013

Professorat i LOMCE

Ahir al matí, vaig poder assistir en el hall de la Facultat de Pedagogia, a una conferència entorn la possible nova llei d'educació. En primer lloc, es va discutir sobre la necessitat d'una nova llei d'educació. Posteriorment, es van procedir a analitzar els aspectes més rellevants de la possible nova llei d'educació, per acabar es van plantejar alternatives a la LOMCE.


A continuació, em centraré en analitzar i reflexionar sobre un dels temes que més neguit va provocar en l'audiència de la conferència: el professorat. La idea general que vaig poder extreure va ser que l'autonomia dels centres amb la nova llei es tradueix en l'autonomia de la direcció. Al arribar a casa vaig buscar exactament el que constava a la llei:
- Article 121

El director del centro dispondrá de autonomía para adaptar los recursos humanos a las necesidades derivadas de los mismos. A tal efecto, dispondrá de las siguientes facultades…:
a) Establecer requisitos y méritos específicos para los puestos ofertados de personal funcionario,   así como para ocupación de puestos en interinidad, en cuyo caso podrá rechazar la incorporación de personal procedente de las listas centralizadas.
b) Cuando exista vacante y financiación adecuada y suficiente, proponer de forma motivada el nombramiento de profesores…
 
Aquesta setmana, el diari la Vanguardia ha publicat una notícia entorn aquesta temàtica http://ismaelpalacin.sharedby.co/share/QDEzFG

- Disposicions transitòries
“Nueva disposición transitoria […] las Administraciones educativas podrán trasladar al personal funcionario a centros educativos distintos al de su destino, de manera motivada y respetando sus retribuciones y condiciones esenciales de trabajo, modificando, en su caso, la adscripción de los puestos de trabajo de los que sean titulares.

Després d'observar la em plantejo una sèrie de reflexions:
-Quins seran els criteris per determinar un bon professor o un mal professor? Al llarg de tota la carrera, ens han transmès la idea de que no hi ha professors bons o dolents sinó que es parla de bones o males pràctiques educatives.
- Qui avaluarà als directors dels centres?
- Què passa amb els professors que ja són dins les escoles o els instituts?
- Si els directors escollen a dit els professors dels seus centres, per a què serveixen les oposicions? A més a més es podrà triar a amics o familiars.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario