Ahir al matí, vaig poder assistir en el hall de la Facultat de Pedagogia, a una conferència entorn la possible nova llei d'educació. En primer lloc, es va discutir sobre la necessitat d'una nova llei d'educació. Posteriorment, es van procedir a analitzar els aspectes més rellevants de la possible nova llei d'educació, per acabar es van plantejar alternatives a la LOMCE.
A continuació, em centraré en analitzar i reflexionar sobre un dels temes que més neguit va provocar en l'audiència de la conferència: el professorat. La idea general que vaig poder extreure va ser que l'autonomia dels centres amb la nova llei es tradueix en l'autonomia de la direcció. Al arribar a casa vaig buscar exactament el que constava a la llei:
- Article 121
El director del centro dispondrá de autonomía para adaptar los recursos humanos a las necesidades derivadas de los mismos. A tal efecto, dispondrá de las siguientes facultades…:
b) Cuando exista vacante y financiación adecuada y suficiente, proponer de forma motivada el nombramiento de profesores…
Aquesta setmana, el diari la Vanguardia ha publicat una notícia entorn aquesta temàtica http://ismaelpalacin.sharedby.co/share/QDEzFG
- Disposicions transitòries
“Nueva disposición transitoria […] las Administraciones educativas podrán trasladar al personal funcionario a centros educativos distintos al de su destino, de manera motivada y respetando sus retribuciones y condiciones esenciales de trabajo, modificando, en su caso, la adscripción de los puestos de trabajo de los que sean titulares.
Després d'observar la em plantejo una sèrie de reflexions:
-Quins seran els criteris per determinar un bon professor o un mal professor? Al llarg de tota la carrera, ens han transmès la idea de que no hi ha professors bons o dolents sinó que es parla de bones o males pràctiques educatives.
- Qui avaluarà als directors dels centres?
- Què passa amb els professors que ja són dins les escoles o els instituts?
- Si els directors escollen a dit els professors dels seus centres, per a què serveixen les oposicions? A més a més es podrà triar a amics o familiars.
