jueves, 14 de marzo de 2013

Clases para Wert- historia

Ahir vaig poder assistir a una conferència del Dr. Gustavo de Armas, especialista en polítia social a l'oficina d'UNICEF a Uruguai. El tema principal va ser Avenços, assignatures pendents i reptes de l'Educació a Amèrica llatina i el Carib.
En primer lloc, vaig comprovar la realitat heterogènia de la regió. També vaig conèixer els reptes i tendències que es plantegen en educació, que principalment es centren en l'educació mitjana. Per acabar, es van exposar unes reflexions finals que pretenien connectar la realitat d'Amèrica llatina i la nostra. De manera aproximada, l'educació d'allà va 30 anys per darrere de la nostra, però cal destacar que amb l'acceptació de la Llei Wert, podríem retrocedir fàcilment aquests 30 anys.
 
A mode de reflexió, intento imaginar-me que passaria si tornéssim a l'educació de fa 30 anys i extrec les següents conclusions:
- Escola per a pocs.
- Desaprofitament d'oportunitats.
- Augment de les desigualtats de gènere.
- Augment de les desigualtats segons el lloc de procedència.
-  Discriminació als alumnes amb dificultats d'aprenentatge.
 
A continuació, exposo una classe particular sobre Historia pensada per al Sr. Wert.
 
http://www.youtube.com/watch?v=95Cqjb0nD8Y

No hay comentarios:

Publicar un comentario