domingo, 24 de febrero de 2013

Un únic sistema educatiu a Europa és possible?

La sessió del passat dilluns, es va basar en analitzar l’escolarització obligatòria i les estructures dels sistemes educatius europeus. Vam poder comprovar que existeixen diferències significatives entre les etapes en les que s’organitza el sistema educatiu dels països que composen la UE. En els últims anys, en el sector universitari, s’ha instaurat Bolonya per tal de unificar aquestes diferencies almenys en un àmbit de l’educació, però com és que no s’ha plantejat també unificar les altres etapes? Al meu parer, en matèria d'educació no haurien d'existir diferències, si s'unifiquessin totes les etapes es podria acabar en aquestes desigualtats.

Navegant per la xarxa, he descobert l’existència d’un programa, Euronews U-talk, en el que el punt de partida són les preocupacions dels espectadors europeus. Aquests envien preguntes i reben una resposta a través d’una entrevista amb un expert sobre el tema. A continuació presento dos exemples interessants i relacionats amb el tema que ens ocupa.

El primer vídeo, intenta donar resposta a la pregunta que jo mateixa he plantejat anteriorment però és expressada per una noia Francesa. 



En aquest segon video, es planteja la rentabilitat de Bolonia. La pregunta és formulada per un home de Bélgica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario