Durant la primera sessió, se'ns va passar una enquesta, amb diferents tipus de preguntes sobre coneixements de Pedagogia Internacional. Posteriorment a la realització de l'exercici, es van aportar algunes dades estadístiques que pretenien donar resposta a moltes de les preguntes que se'ns havien plantejat. Em va semblar força interessant analitzar-les i em vaig encuriosir a buscar noves estadístiques sobre altres aspectes relacionats amb l'educació arreu del món. En aquest cas, m'agradaria compartir dues taules que em van aportar informació interessant.
Cal dir que les dades que presento són extretes d'un Informe Español: Panorama de la Educación, Indicadores de la OCDE 2012.
La primera taula, ens reflexa la ràtio alumnes-professors per nivell educatiu i doncs, observem que aquesta ràtio a Espanya es troba per sota de la OCDE i la UE en tots els nivells educatius. Destacar també com a curiositat que Mèxic és el país amb una ràtio més elevada.
En canvi, a la segona taula podem observar que Espanya, es troba per damunt de la OCDE en quant al número d'hores obligatòries a Primària i Secundaria, juntament amb altres països com Anglaterra, Itàlia o Irlanda.
La conclusió a la que podríem arribar després d'observar aquestes dades és que a diferencia d'altres països, tenim pocs professors però que treballen moltes hores. Em plantejo: ¿A Espanya s'explota als professors?
No hay comentarios:
Publicar un comentario